Новый отчет по ЕСВ: аналитика, примеры

  1. Таблица 1 Приложения 4

В ней появились новые строки 3.2.1, 3.3.1 и 3.4.1.

Порядок подачи отчета по ЕСВ (в редакции Приказа МФУ от 15.05.2018г. №511) не содержит указаний по заполнению этих строк. Но: эти строки не влияют на общий итог строки 3 Таблицы 1.

Как мы уже говорили (семинар №759 от 13.07.2018г.), работодатели (речь идет только о юр.лицах), заполняя эти строки, будут «помогать» ПФУ в расчете недополученных ПФУ сумм средств от применения льготных размеров ЕСВ путем отражения в отчетности суммы ЕСВ (информационно) в полном объеме (22%) на суммы зарплаты инвалидов, если бы к работающим инвалидам не применялась льготная ставка 8,41% (5,3%, 5,5%).

Пример: Фонд оплаты труда  = 100 000 грн. (ЗП больше минимальной), в т.ч. ЗП инвалида – 10 000.

Расчет:

1) ЕСВ по инвалиду = 10000*8,41%=841,00 грн.

2) ЕСВ по остальным сотрудникам = 90 000 * 22% = 19800,00 грн.

Фрагмент таблицы 1

2

Сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами та додаткової бази нарахування, на яку нараховується єдиний внесок, усього (р. 2.1 + р. 2.2 + р. 2.3 + р. 2.4 + р. 2.5)

100000,00

2.1

роботодавцями (22,0 %)

90000,00

2.2

підприємствами, установами і організаціями працюючим особам з інвалідністю (8,41 %)

10000,00

2.3

підприємствами та організаціями всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, зокрема товариствами УТОГ та УТОС (5,3 %)

2.4

підприємствами та організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, працюючим особам з інвалідністю (5,5 %)

2.5

Додаткова база нарахування єдиного внеску (22,0 %)

3

Нараховано єдиного внеску, усього (р. 3.1 + р. 3.2 + р. 3.3 + р. 3.4+ р. 3.5)

20641,00

3.1

на суми нарахованої роботодавцями заробітної плати, винагороди за виконані роботи (надані послуги) за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами (22,0 %)

19800,00

3.2

на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами, установами і організаціями працюючим особам з інвалідністю (8,41 %)

841,00

3.2.1

на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами, установами і організаціями працюючим особам з інвалідністю (22 %)

2200,00

3.3

на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, зокрема товариствами УТОГ та УТОС (5,3 %)

3.3.1

на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, зокрема товариствами УТОГ та УТОС (22 %)

3.4

на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, працюючим особам з інвалідністю (5,5 %)

3.4.1

на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю(за умов, визначених частиною чотирнадцятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"), працюючим особам з інвалідністю (22 %)

3.5

на суми різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованої заробітної плати роботодавцями (22,0 %)

  1. Таблица 5 Приложения 4

2.1. В каких случаях эта таблица не подается

Таблица 5 подается, если в течение отчетного периода (п.8 раздела IV Порядка):

- был заключен или расторгнут трудовой договор (ГПД, кроме ГПД, заключенного с ФЛП, если выполняемые работы (предоставляемые услуги) соответствуют видам деятельности, указанным в выписке из Единого государственного реестра юридических лиц, физических лиц - предпринимателей и общественных формирований) с застрахованным лицом;

- был заключен или расторгнут трудовой договор с застрахованным лицом, которое трудоустроено на новое рабочее место;

- лицо было переведено на другую должность или работу у того же страхователя;(новая причина)

- лицо впервые вступило на военную службу или закончило прохождение военной службы (с исключением из списков личного состава воинской части (военного учебного заведения, учреждения и т.п.)) в порядке, установленном положениями о прохождении военной службы;(новая причина, применяется, судя по всему,  воинскими частями)

- лицу предоставлен отпуск по беременности и родам (в т.ч. лицам из числа военнослужащих, лиц рядового и начальствующего состава);

- лицу предоставлен отпуск по уходу за ребенком до достижения им трехлетнего возраста;

- лицу предоставлен отпуск по уходу за ребенком от трехлетнего возраста до достижения им шестилетнего возраста.

В случае ежегодного отпуска(как и ранее) таблица 5 не подается.

Как и ранее, Порядок №435 содержит указания:

У разі якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки, таблиця 5 додатка 4 до цього Порядку не формується та не надається.

Якщо протягом звітного періоду страхувальником із застрахованою особою було розірвано трудовий договір (цивільно-правовий договір), а потім знову укладено, на таку застраховану особу робиться два записи в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку: перший - із зазначенням дати припинення трудових відносин, другий - із зазначенням дати початку трудових або цивільно-правових відносин.

У разі якщо особі надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, від трирічного віку до досягнення нею шестирічного віку або відпустку у зв'язку з вагітністю та пологами, у звітному місяці зазначаєтьсядата початку відпустки.

У разі якщо в особи закінчилась відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, від трирічного віку до досягнення нею шестирічного віку або відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, у звітному місяці зазначається дата закінчення відпустки.

Кроме того, по мнению аналитиков, таблица 5 не подается, т.к. не считается переводом на другую должность или работу:

- при совмещении профессий, когда сотрудник наряду со своей основной работой в течение рабочего времени выполняет обязанности по другой профессии (по вакантной должности).

Например, был «бухгалтер», а стал «бухгалтер с выполнением обязанностей кассира».

Напомним:

∆ совмещение может быть проведено только с согласия сотрудника (по его собственному желанию, а если по инициативе работодателя – уведомить за 2 месяца (ч.3 ст.32 КЗоТа));

∆ оформляется отдельным приказом, в котором должен быть указан размер доплаты за совмещение (% и от какого оклада (основной или совмещаемой должности)) - см. Кол.договор, Положение об оплате труда;

∆ в табеле учета рабочего времени работа по совмещаемой должности не показывается;

∆ работник продолжает занимать свою основную должность, кроме того, типовая форма №П-2 и инструкция №58 не содержат порядка внесения сведений о совмещении: поэтому запись о совмещении в личную карточку и трудовую книжку не вносится. 

- при выполнении обязанностей временно отсутствующего сотрудника в связи с отпуском, болезнью, командировкой и т.д. Аналогично: в трудовую книжку и личную карточку запись о таком временном замещении не делается, а оформляется только приказом;

2.2. Отражение в Таблице 5 перевода на другую должность или работу

При переводе на другую должность (работу), записи вносятся в том же порядке, что и о принятии на работу (п.8 раздела IV Порядка №435). Отсюда вывод: показываем 2 строчками:

- 1 – с указанием даты окончания работы по старой должности;

- 2 – с указанием даты начала работы по новой должности.

Например, приказом от 15.08.2018г. Иванова О.В. с 16.08. переведена с должности кассира на должность бухгалтера.

11. Період трудових або цивільно-правових відносин, проходження військової служби та відпусток

12. Професійна назва роботи

14. Код класифікатора професій

дата початку

дата закінчення

13. Код ЗКППТР

15. Посада

15

Касир (на підприємстві, в установі, організації) 

4211

22921 

Касир

16

Бухгалтер

3433

20281

Бухгалтер

2.3. Заполнение новых граф 12, 13, 14, 15.

Из Порядка №435:

Код класифікатора професій (код КП), код загальносоюзного класифікатора професій, посад та тарифних розрядів (код ЗКППТР), професійна назва роботи вибираються із довідника, що відповідає національному класифікатору України "Класифікатор професій ДК 003:2010".

Назва посади відповідає запису у трудовій книжці.

 766 1

Выводы аналитиков:

- гр.13 «Код ЗКППТР» - если отсутствует в ДК 003:2010, то ставим прочерк;

- гр.15 «Посада»: может быть не идентична профессиональному названию работы (гр.12).

Например:

1) По штатному расписанию и трудовой книжке название должности – «Заступник директора підприємства», а по ДК 003:2010 есть - 1210.1 «Директор (начальник, іншийкерівник) підприємства»  и много других вариантов названий, а «заступник» - производное название, которое отражается с тем же кодом.

12. Професійна назва роботи

14. Код класифікатора професій

13. Код ЗКППТР

15. Посада

Директор (начальник, іншийкерівник) підприємства

1210.1

-

Заступник  директора підприємства

2) По штатному расписанию и трудовой книжке - «Бухгалтер розрахункового відділу», а в КП – 3433 «Бухгалтер».

12. Професійна назва роботи

14. Код класифікатора професій

13. Код ЗКППТР

15. Посада

Бухгалтер

3433

20281

Бухгалтер розрахункового відділу

2.4. Графа 16 «Документ-підстава…»

Гр.16 «Документ-підстава про початок роботи та відпустку, кінець трудових або цивільно-правових відносин, переведення на іншу посаду». В Порядке №435 отсутствуют указания по заполнению этой графы.

Из названия графы следует, что она заполняется в случаях:

- начало работы (в т.ч. и по ГП договорам);

- начало отпуска по беременности и родам, по уходу за ребенком до 3-х лет, до 6 лет;

- конец трудовых отношений;

- конец гражданско-правовых отношений;

- перевод на другую должность.

Обратите внимание! Конца отпусков (по беременности и родам, до 3-х лет и т.д.) здесь нет, поэтому, по мнению аналитиков, в месяце, когда в таблице 5 будет отражаться дата окончания отпуска по беременности и родам или отпуска до 3-х лет, реквизиты документа-основания в гр.16 не ставятся (что логично, т.к. отпуск заканчивается не по отдельному приказу, а по приказу, в котором мы отправляли сотрудника в социальный отпуск (в начале отпуска)). Возможно, у ПФУ будет иное мнение…

Какие документы указывать:

Случай

Документ- підстава

Начало, конец трудовых отношений

Приказ (с указанием даты, №)

Перевод на другую должность

Приказ (с указанием даты, №)

Начало отпуска по беременности и родам, по уходу за ребенком до 3-х лет, до 6 лет

Приказ (с указанием даты, №).

Обратите внимание: по мнению аналитиков, в случае отпуска по беременности и родам здесь тоже указывается приказ, а не реквизиты листка нетрудоспособности (т.к. больничный лист – основание для начисления больничных и издания приказа об отправлении женщины в отпуск по беременности и родам).

Начало, конец гражданско-правовых отношений

Договор (с указанием даты, №)

2.5. Гр.17 «Підстава для припинення трудових або цивільно-правових відносин»

Из названия графы 17 следует - графа 17 заполняется только в 2-х случаях:

- конец трудовых отношений (увольнение);

- конец гражданско-правовых отношений.

Из Порядка №435:

Записи про причини звільнення в таблиці 5 мають вноситися у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідну статтю, пункт закону. Наприклад, п. 4 ст. 40 КЗпП України.

Таким образом, эта графа может содержать следующие формулировки причины:

- в случае увольнения за прогул «п.4 ст.40 КЗпП України»;

- в случае увольнения по соглашению сторон «п.1 ст.36 КЗпП України»; и т.д.

- в случае окончания срока ГПД - ст.846 ЦКУ.

2.6. Гр.19 «Військове звання»

Порядок №435 не содержит указаний.

Некоторые аналитики считают, что эту графу заполняют только воинские части и т.д. и если эта графа заполнена, то гр.12, 13, 14 (из Классификатора ДК 003:2010) и гр.18 «Дата створення нового робочого місця (штатної одиниці), на яке у звітному періоді працевлаштований працівник» не заполняются. Ждем разъяснений. 

  1. Таблица 6

Появился новый код типа начисления 14 «Сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованої заробітної плати (доходом) за попередні періоди, у зв'язку із здійсненням перерахунку при звільненні працівника за попередні періоди, що пов'язані з уточненням днів використаної наперед відпустки (у зв'язку із сторнуванням)».

Т.о., он используется только в одном случае: увольняется сотрудник, который отгулял отпуск наперед, и в результате пересчета отпускных и их сторнирования за прошлый период получается, что за прошлый период сума дохода меньше МЗП. Эта разница (на сколько меньше МЗП) и показывается в гр.14.

Код 13 «сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою (доходом) за звітний місяць», как и раньше, отражает подобную разницу за отчетный период, а за предыдущие лишь в 2-х случаях:

- при начислении сумм пособия по временной нетрудоспособности за предыдущие месяцы;

- при начислении сумм в связи с беременностью и родами за предыдущие месяцы.

Например: В июне 2018г. сотрудник отгулял 24 кал.дня отпуска, причем на 30.06. им было «заработано» 6 кал.дней отпуска, а еще 18 – даны наперед (до 30.03.2019г.). Сумма зарплаты за июнь – 1000 грн., сумма отпускных – 6 000 грн.

Таблица 6 (фрагмент) за июнь 2018г. имела вид:

9. Код категорії ЗО**

10. Код типу нарахувань ***

11. Місяць та рік, за який проведено нарахуван-ня****

15. Кількість календарних днів перебування у трудових/ цвіль-но-правових відносинах протягом звітного місяця

17. Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу (усього з початку звітного місяця)

18. Сума нарахованої

заробітної плати/доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок

19. Сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою за звітний місяць (із заробітної плати / доходу)

1

-

06.2018

30

1000,00

1000,00

-

1

10

06.2018

-

6000,00

6000,00

-

6 августа сотрудник был уволен. Сумма зарплаты за август – 1000 грн.

Бухгалтерия провела перерасчет опускных, в результате которого излишне начисленными оказались:

- отпускные за 1 кал.день = 6000/24 = 250 грн. (по расчету отпускных по Положению 100);

- за июль (период после отпуска и до увольнения) им отработано 2 кал.дня отпуска - на 500 грн.;

- остаток неотработанных дней отпуска = 18-2 = 16 кал.дней.

- излишне начисленные отпускные = отпускные за 16 кал.дней в сумме 4000 грн. (16*250).

В результате перерасчета сумма дохода за июнь 2018 г. составила:

1000,00+6000,00-4000,00 = 3000,00 грн., что меньше МЗП на 723 грн.

Таблица 6 (фрагмент) за август 2018г. будет иметь вид:

9. Код кате-горії ЗО**

10. Код типу нарахувань ***

11. Місяць та рік, за який проведено нарахуван-ня****

15. Кількість календарних днів перебування у трудових/ цвіль-но-правових відносинах, проходження військової служби протягом звітного місяця

17. Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу, грошового забезпечення (усього з початку звітного місяця)

18. Сума нарахованої заробітної плати/ доходу/ грошового забезпечення у межах максимальної вели-чини, на яку нарахо-вується єдиний внесок

19. Сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою за звітний місяць (із заробітної плати/доходу/ грошового забезпечення/) доплата до мінімального страхового внеску

1

-

08.2018

6

1000,00

1000,00

-

1

10

06.2018

-

-4000,00

-4000,00

-

1

14

06.2018

-

-

-

723,00

Код 13 отсутствует, т.к. в месяце увольнения сотрудник отработал не все рабочие дни месяца и доплата до минимального страхового взноса не производится.

1000 Осталось символов